příběh MVDr. Jiřího Urbánka, MBA, bývalého stratéga prodeje a marketingu ve farmaceutickém průmyslu:

„Lidi, zjišťujte si informace,“ vyzývá Jiří Urbánek, který téměř dvacet let působil na manažerských pozicích ve farmaceutických firmách. Vztahy mezi občany, farmaceutickými firmami a státem podle něj donedávna fungovaly dobře. Byl tu přítomen silný kontrolní mechanismus, jenž nespočíval ani tak v práci úředního regulátora jako v práci praktického lékaře, který léčí pacienta podle svého svědomí. Marketingu farmaceutických firem navzdory. Nyní, s covidem a vakcinační kampaní, je to jiné.

Vakcinační kampaň spojená s covidem podle Jiřího Urbánka nemá precedens co do způsobů propagace a nerespektování některých pravidel, která byla donedávna pro farmaceutický průmysl nepřekročitelná. Jak funguje byznys farmaceutických firem? Jak si vede vláda v marketingové vakcinační kampani? Jsou překračována etická pravidla? Je politická a mediální propagace vakcíny v souladu se Souhrnným údajem o přípravku, tedy jakýmsi rodným listem, který musí mít každé léčivo? Kde si může občan sám dohledat důležité informace? Na tyto a další otázky odpovídá Jiří Urbánek v našem videorozhovoru.

Jiří Urbánek je původem Brňák. Vystudoval veterinární lékařství a krátce působil v oboru. Poté ho zlákala kariéra ve farmaceutickém průmyslu, kde si vyšlapal cestičku z pozice obchodního zástupce až do středního a vyššího managementu. Farmaceutický byznys opustil před dvěma lety a aktuálně se věnuje motivačnímu koučinku pod značkou Připrav se na úspěch. Je (spolu)autorem dvou knih, z nichž jedna nese příznačný název „Nenechám si srát na hlavu“. Spolu se svou partnerkou Lucií učí Jiří své klienty odolávat manipulaci a stát se úspěšnými v prodeji a obchodě. Aktivně se zajímá o zdravý životní styl, několik let v Brně podporoval a trénoval dětský baseball a baví ho stará auta. Je otcem tří dětí, dvou kluků a jedné holčičky.